Manuálterápia

PHYSIOMED új tanfolyamok  •

Manuálterápia:
A manuális medicina két részből áll, a manuális diagnosztikából és a manuális terápiából. A manuálterápia a sérülések, gyulladások, degeneratív elváltozások esetén kialakuló izületi mozgásbeszükülések kezelésére szolgál.
A diagnosztika magában foglalja az izmok, szalagok és a bőr reflexes reakcióinak, csakúgy mint az izületi mechanika, az izomfunkció és koordináció vizsgálatát. A technika segítségével lokalizáljuk és analizáljuk a végtagi izületek vagy a csigolyák területén kialakult mozgásfunkciózavarokat. Ennek az analízisnek az alapján a különböző fogásokkal a fájdalomcsillapítást és a mobilizációt célozva dolgozunk.

A manuális terápia az izületi működés helyreállítására irányuló műfogások rendszere, amelynek során a kezelő mechanikus energiát alkalmaz. A kézi "beavatkozás" során a kezelő gyakran nagy erővel nehezedik a célzott izületre, csontra, csigolyára.
A műfogásokat mindig kombináljuk izomlazító módszerekkel. Az izületeknél trakciót (húzás), transzlációs csúsztatást és lágyrésztechnikákat alkalmazunk. A trakció során az izületet alkotó csontokat távolítjuk el kissé egymástól, ami egy izületen belüli nyomáscsökkenéshez, lazuláshoz és fájdalomcsillapításhoz vezet. Ezzel egyidejűleg egy nyújtás jön létre az izületi tokban és a szalagokban, ami a mozgathatóságot növeli. A transzlációs csúsztatás célja a fiziológiás izületi játék helyreállítása. Emellett a lágyrésztechnikák különböző lazító és nyújtó elemeivel az izomzat olyan mértékű megnyúlását érjük el, ami az új izületi játékhoz igazodik.