Dr. Erőss Loránd

PHYSIOMED új tanfolyamok  •

Dr. Erőss Loránd

Dr. Erőss Loránd PhD neurológus, idegsebész, fájdalomterapeuta főorvos

1990-ben diplomázott a SOTE-n. 1995-ben neurológia, 2000-ben pedig idegsebészet szakvizsgát tett. Nemzetközi fájdalomterapeuta szakvizsgával is rendelkezik. Nevéhez fűződik egy új neuromodulációs műtéti módszer hazai honosítása, egy új epilepsziasebészeti kivizsgálást segítő implantációs metodika kidolgozása és számos tudományos publikáció. Szakterülete az epilepsziasebészet, a fájdalom, a mozgászavarok és a spaszticitás sebészeti kezelése, valamint a neuromoduláció.

Pályakép
Orvosi diplomáját 1990-ben a Semmelweis Orvostudományi Egyetemen szerezte meg. 1995-ben neurológiából, 2000-ben pedig idegsebészetből szakvizsgázott. 2007-ben az országban az elsők között szerezte meg a nemzetközi fájdalomterapeuta szakvizsgát (FIPP). Orvosi pályafutását Budapesten, a Központi MÁV Kórház Ideggyógyászati és Idegsebészeti osztályán kezdte.

Két magyar szakkönyvben jegyez fejezetet, tizenhat nemzetközi tudományos közlemény szerzője vagy társszerzője. Nevéhez fűződik több új neuromodulációs fájdalomcsillapító módszer és epilepsziasebészeti kivizsgálás hazai bevezetése, illetve egy epilepsziasebészeti kivizsgálás pontosságát segítő elektródaimplantációs technika kifejlesztése. Tudományos munkásságát közel 80-as impact factor, 152-es független összidézettség jellemzi.

Kutatási területe a kísérletes és klinikai epilepszia, fájdalom és mozgászavarok. Szakterületei az epilepszia-sebészet, valamint a fájdalom, a mozgászavarok, a spaszticitás idegsebészeti kezelése és a neuromoduláció.

Tanít a Semmelweis Egyetemen és a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen. A graduális és posztgraduális orvosképzésben egyaránt részt vesz. Szakmai konferenciák és továbbképzések szervezője és rendszeres előadója. Hazai szervezője a World Institute of Pain minden évben megrendezésre kerülő nemzetközi fájdalom konferenciájának és továbbképző kurzusának, melyre rendszerint ősszel, Budapesten kerül sor.

Számos szakmai tanulmányúton vett részt nemzetközi idegsebészeti műhelyeknél: 1993-ban Londonban, 1995-ben Zürich-ben, 1996-ban Aalborgban, 1997-ben Maastrichtben és Southamptonban, 1998-ban Milano-ban, Madeira-n, Clevelandben, Little Rockban, New Heaven-Connecticutban, 1999-ben Barcelona-ban, 2000-ben Bielefeldben, 2001-ben Amsterdamban, 2004-ben Brüsszelben, 2005-ben Innsbruckban, Nottinghamban, Toulouse-ban, Montreux-ben, 2006-ban a svájci Morges-ben, 2007 Nantes-ban, 2008-ban Kielben és Amsterdamban, 2009-ben Hannoverben, Göttingenben és Prágában tanulmányozta a funkcionális idegsebészetet és a társszakmákat.

Számos hazai és nemzetközi szakmai szervezet munkájában vesz részt. Tagja a European Society for Stereotactic and Functional Neurosurgery-nek, az International Neuromodulation Society-nek és a World Institute of Painnek. Ugyancsak részt vesz a Magyar Epilepszia Ellenes Liga, a Magyar Ideg- és Elmegyógyászok Társasága, a Magyar Idegsebész Társaság, a Magyar Parkinson Társaság és a Magyarországi Fájdalom Társaság munkájában.